fredag 6 september 2013

Snart frukost

Igår gjorde jag förresten juice. Har lånat en juicepress, synd bara att den är så tråkig att diska. En riktigt god kombo (blev ca 2 glas) var en stor morot, två äpplen och en citron (plus skalet. Men skala bort det och skär bort det vita). Mycket gott!

Åh, så härligt det är när man snart har alldeles nygräddat bröd (morotslimpan nedan) och en kopp kaffe. Och icke att förglömma, morgonsmoothien samt en näve piller. Visst, jag äter mycket kosttillskott. Men blir ändå förvånad när folk undrar om det inte belastar levern. Det är ju liksom inte medicin jag äter. En av de grejerna jag alltid äter är Chlorella. En kraftigt utrensande alg, som dessutom har massa nyttigheter i sig. Jag äter det i tablettform (för det smakar hemskt), och de tabletterna innehåller inget annat än algen. Inga bindemedel, ingenting. 

Överlag tycker jag att ni ska passa er för billiga kosttillskott från oseriösa företag utan riktig kunskap. Se till att få en så ren och naturlig produkt som möjligt, med bra bindemedel. Mina favoritmärken är Holistic och Helhetshälsa. Riktigt bra grejer. Skulle t.ex. aldrig vilja vara utan min burk med magnesium och ser alltid till att ha en burk Enzymeja hemma. 

Nu är det kaffedags. Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar