söndag 8 september 2013

Om morötter

Alltså, det här med måltidsersättningar... Vissa människor lever periodvis på måltidsbars m.m. för att tappa i vikt. Många människor tappar också vikt på detta sätt, men av de människorna går många upp igen. Önskar att det kunde vara lättare för folk att få hjälp till att istället ändra sin livsstil.

Mat är kul. Mat ska vara kul. Mat är ett av mina största glädjeämnen. Det är fantastiskt. När man kan göra något som att äta, som är rent livsviktigt, till något kul borde man ta chansen. Jag känner ofta ren lycka när jag lagar mat. Senaste dagarna har det hänt vid var och varannan måltid, eftersom att jag har handlat så mycket fina råvaror på Bondens marknad. En sådan banal syssla som att skala en morot har gett mig ett litet lyckorus. Älskar morötterna jag har handlat på marknaden, de luktar precis så som en morot ska lukta.

Och när jag känner den där lyckan vill jag genast att andra ska känna samma sak. Det är ju så egentligen så enkelt!

Hur kan jag få folk (främlingar) att känna samma sak? Tips, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar