söndag 1 september 2013

Ingen pasta

Blev inget pastaskapande. Bästa Blajen kom hit, blev lite distraherad. Insåg dessutom varför jag tycker det är extra jobbigt att sitta här vid min stackars dator. Framförallt är det för att jag har tappat bort musen, och jag kan inte hantera den där lilla plattan (har alltså en LAPTOP). Sjukt irriterande. Dessutom har datorn tappat livslusten, den kraschar titt som tätt. Just nu har den skött sig finfint, men när det är dags att se Sopranos blir det pannkaka. Vet inte vad som är fel, och det här med att engagera sig i datorproblem är inte riktigt min grej om man säger så.

Så, anser att jag har finkammat hemmet, vilket jag inte kan ha gjort eftersom att musen fortfarande saknas.

Var ute en sväng i skogen idag och letade blåbär och lingon. Börjar bli kris, alla mina lingon är slut. Mager skörd, fick ihop kanske 2 dl. Tycker alltid att de finaste bären finns under massa spindelnät. 1-0 till spindeln alltså.

Okej, ska hitta musen och DÅ kanske jag kan styra upp ett strukturerat, intressant inlägg som är aningen läsvärt. Tänkte bjuda på ett recept på gott, simpelt och nyttigt bröd, så håll utkik.

Dags för lunch. Om jag lyckas förstå hur man gör med den där ångkokaren blir det ångkokta morötter och polkabetor med bönbiffar. Kanske lyxa till det med min egengjorda vinbärsgelé!

HEJDÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar