torsdag 5 september 2013

Rata

Något jag tycker alla borde rata är lättprodukter. Fattar inte att Livsmedelsverket faktiskt rekommenderar lättprodukter till gravida. Det var något jag reagerade starkt på när jag var en havande kvinna. Det är ju rena giftet. Jämför t.ex. naturell yoghurt med naturell lättyoghurt. Faktiskt, gör det. Jag väntar här. 

Men margarin tar ju ändå priset. Ingen kommer någonsin få mig att tro att det är bra grejer.

Vet inte hur kul det är med bloggande. Just nu är jag mest sugen på att bygga klart min köksö. Helt egendesignad, är rätt stolt faktiskt! 

Om lättprodukter var dagens rata kan väl kokosfett vara dagens gilla. Självklart menar jag det ekologiska, kallpressade. Har det till allt. Smörjer lillen, gör hårinpackningar, har som badolja, bakar med, steker i, äter direkt som det är... Allt! Testa, det är gott, kul och bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar